Chyba każdy choć raz doświadczył bólu mięśni po treningu zwanych popularnie zakwasami. Jak sprawić by doskwierały nam one mniej?

Ból mięśni pojawić może się już w kilka godzin po treningu. Zakwasy to efekt mikrourazów we włóknach mięśniowych. Powstają one kiedy mięsień pod wpływem obciążenia zaczyna się kurczyć. Nieprzyjemny ból może utrzymywać się nawet kilka dni. Oto kilka sposobów, które pozwolą nam szybciej pozbyć się bólu.

Rozluźnij mięśnie 

Prysznic po treningu to coś co może przynieść nam pierwszą ulgę. Ciepła woda rozluźnia spięte mięśnie oraz przyspiesza krążenie krwi. Dodatkowo możemy też wykonać podczas kąpieli masaż gąbką, ugniatając obolałe mięśnie. Poprawimy tym samym krążenie krwi i rozluźnimy mięśnie. Ulgę może nam przynieść również wizyta w saunie. Warto wybrać się też na profesjonalny masaż, który poprawia krążenie, a tym samym sprawia, że kwas mlekowy odłożony w mięśniach szybciej zostaje rozłożony i usunięty. Obolałe mięśnie natrzeć możemy też octem lub rozluźnić używając do tego celu rolera.

Nie rezygnuj z treningu 

Pomimo bólu mięśni nie warto rezygnować z ćwiczeń. Rozciąganie może zmniejszyć ból, zwiększa bowiem temperaturę mięśnia, dzięki czemu wypłukuje z nich kwas mlekowy. Pamiętajmy jednak o tym, że ćwiczenia nie powinny być za mocne. Warto wybrać spacer, przejażdżkę rowerem lub jogging. Dobrym pomysłem jest też basen, woda rozluźnia spięte mięśnie. Ostatecznie jeśli chcemy zapobiegać zakwasom pomóc może nam regularny trening. Pozwoli on przyzwyczaić się ciału do obciążenia, które ma udźwignąć. Dlatego warto stopniowo zwiększać intensywność, dzięki czemu organizm się zaadaptuje. Pamiętajmy o tym by przed każdym treningiem zrobić odpowiednią rozgrzewkę. Intensywne ćwiczenia bez odpowiedniego przygotowania skutkować mogą urazami. Również jeśli mamy długą przerwę od ćwiczeń, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że pojawią się zakwasy

grapplingkrakow.com.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here