Owoce i warzywa na diecie odchudzającej

Często słyszy się, że dieta odchudzająca powinna polegać na jedzeniu dużej ilości warzyw i owoców oraz piciu ogromnej ilośći wody i soków. Jak jest na prawdę? Czy warzywa i owoce sprawią, że kilogramy od razu spadną? Czy to tylko mit, który można włożyć między bajki.

Duża ilość owoców odchudza?

Zarówno w diecie osoby, która jest na diecie odchudzającej, jak i tej, która nie chce zmienić swojej wagi, powinny się znaleźć owoce. Owoce to świetne źródło witamin i mikroelementów. Ale także cukrów prostych. Dlatego nie należy spożywać ich w nadmiarze, ponieważ są wysokokaloryczne i możemy wtedy uzyskać efekt odwrotny do zamierzonego, czyli przybrać na wadze.

Owoce na diecie redukcyjnej na pewno będą świetną alternatywą dla słodyczy, szczególnie tych sklepowych. Jednak w większych ilościach mogą sprzyjać tyciu, więc warto uważać i nie przekraczać 5 codziennych porcji warzyw i owoców. 

Warzywa sprawią, że schudniesz?

Nie, to nie warzywa sprawiają, że chudniesz, ale to, że jesz je zamiast przetworzonej żywności, czy innych mało odżywczych pokarmów. 

Warzywa są dobrym wyborem przy odchudzaniu – są niskokaloryczne, a dzięki błonnikowi zapewniają sytość. 

Jakie owoce i warzywa są wskazane podczas odchudzania?

Nie ma konkretnej listy warzyw i owoców powodujących chudnięcie. Warto zwracać uwagę na jakość kupowanych warzyw. Najlepsze będą te z własnego ogródka lub innego sprawdzonego źródła. Warto też sięgać po uprawy ekologiczne. Oczywiście najlepsze będą warzywa i owoce sezonowe, czyli aktualnie dostępne u lokalnych dostawców.

Co z sokami?

Niektórzy uważają, że można się odchudzić za pomocą soków owocowych. To błędne myślenie. Soki, szczególnie te owocowe, zawierają ogromną ilość cukru i nie można ich zaliczyć do porcji zjedzonych owoców. Całe owoce, czy warzywa poza cukrem zawierają też inne substancje odżywcze np. błonnik, dzięki któremu odczuwamy sytość po jedzeniu.

Podsumowanie

Wprowadzenie większej ilości warzyw i owoców do swojej diety nie zawsze musi się równać z odchudzaniem. Zdrowa i dobrze zbilansowana dieta także zakłada, że spożywamy 5 porcji świeżych warzyw i owoców w ciągu dnia. Dlatego nie ważne, czy się odchudzasz, czy chcesz się zdrowo odżywiać – jedz warzywa i owoce na zdrowie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *