Poranek to dla wielu najważniejsza część dnia, od niego w znacznej mierze zależy to, jaki humor będziemy mieli przez resztę dnia. Czego unikać, a jakie nawyki warto wprowadzić do swoich poranków?Zadbaj o regularność

Masz trudności ze wstawaniem? Rozwiązaniem może okazać się wstawanie i kładzenie się spać o tej samej porze. Poranne wstawanie może nam też umilić odpowiednio dobrany dźwięk budzika. Jeśli chcemy poprawić swój zegar biologiczny to nie zasuwajmy rolet. Naturalne światło pomoże nam się rozbudzić. Nie wyskakujmy też od razu z łózka, po pierwszym budziku, dajmy organizmowi chwilę, by się przyzwyczaił. Dzięki temu krążenie wróci do pełnych obrotów, a zesztywniałe mięśnie się rozruszają. Zastanówmy się też nad używaniem telefonu tuż po przebudzeniu, być może warto nieco odłożyć w czasie moment sięgnięcia po telefon? Zwolnijmy tempo i rozpocznijmy dzień od zjedzenia śniadania i przejrzenia prasy lub kilku stron książki. Jeśli zazwyczaj nie jemy śniadania, to warto wprowadzić ten nawyk do naszego życia. Śniadanie dostarczy organizmowi niezbędnych substancji odżywczych. Posiłek zapewni nam te z konieczne źródło energii do działania. Zjedzmy coś lekkostrawnego.

Aby nie rozpoczynać dnia w stresie warto dzień wcześniej rozplanować, jakie zadania stoją przed nami nazajutrz. Dzięki czemu będziemy działać mniej chaotycznie i bez niepotrzebnego napięcia, a to zapewni nam mniej psychicznego dyskomfortu. Zdrowym nawykiem jest również wypicie szklanki wody z cytryną przed śniadaniem, pozwoli to oczyścić organizm oraz zneutralizować toksyny. Warto również wprowadzić nawyk wdzięczności oraz ćwiczeń rozciągających i ruchowych, by pobudzić krążenie.

Dzięki dobrze spożytkowanym pierwszym chwilom po przebudzeniu wejdziemy w nowy dzień delikatnie i bez stresu, będziemy też bardziej efektywni.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here